Οι Fox Stars εξέφρασαν ιδιωτικά τη δυσπιστία τους για τους ισχυρισμούς για εκλογική νοθεία. ‘Τρελά πράγματα.’

Πρόσφατα αποκαλυφθέντα μηνύματα και μαρτυρίες από μερικά από τα μεγαλύτερα αστέρια και τα πιο ανώτερα στελέχη στο Fox News αποκάλυψαν ότι εξέφρασαν ιδιωτικά τη δυσπιστία τους για τους ψευδείς ισχυρισμούς του Προέδρου Ντόναλντ Τζ. Τραμπ ότι του έκλεψαν τις εκλογές του 2020, παρόλο που το δίκτυο συνέχισε να προωθεί πολλά αυτά τα ψέματα στον αέρα.

Ο Tucker Carlson, ο Sean Hannity και η Laura Ingraham του οικοδεσπότη, καθώς και άλλοι στην εταιρεία, προσέβαλαν και χλεύασαν επανειλημμένα τους συμβούλους Trump, συμπεριλαμβανομένων των Sidney Powell και Rudolph W. Giuliani, σε γραπτά μηνύματα μεταξύ τους τις εβδομάδες μετά τις εκλογές, σύμφωνα με σε νομική κατάθεση την Πέμπτη από την Dominion Voting Systems. Η Dominion μηνύει την Fox για συκοφαντική δυσφήμιση σε μια υπόθεση που ενέχει σημαντικό οικονομικό κίνδυνο και κίνδυνο φήμης για το καλωδιακό δίκτυο ειδήσεων με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση της χώρας.

«Ο Σίντνεϊ Πάουελ λέει ψέματα παρεμπιπτόντως. την έπιασα. Είναι τρελό», έγραψε ο κ. Carlson στην κα Ingraham στις 18 Νοεμβρίου 2020. Η κα Ίνγκραχαμ απάντησε: «Ο Σίντνεϊ είναι ένα πλήρες καρύδι. Κανείς δεν θα συνεργαστεί μαζί της. Το ίδιο με τον Ρούντι». Ο κ. Carlson συνέχισε, «Οι θεατές μας είναι καλοί άνθρωποι και το πιστεύουν», πρόσθεσε, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν το πιστεύει.

Τα μηνύματα δείχνουν επίσης ότι τέτοιες αμφιβολίες επεκτάθηκαν και στα υψηλότερα επίπεδα της Fox Corporation, με τον Ρούπερτ Μέρντοχ, τον πρόεδρό της, να αποκαλεί τους ισχυρισμούς του κ. Τραμπ για απάτη ψηφοφόρων «πραγματικά τρελά πράγματα».

Σε μια περίπτωση, καθώς ο κ. Μέρντοκ παρακολουθούσε τον κ. Τζουλιάνι και την κα Πάουελ στην τηλεόραση, είπε στη Σούζαν Σκοτ, διευθύνουσα σύμβουλο του Fox News Media, «Φοβάμαι ότι είναι τρομερά πράγματα που βλάπτουν τους πάντες».

Η σύντομη περιγραφή του Dominion απεικονίζει την κ. Σκοτ, την οποία οι συνάδελφοί τους περιέγραψαν ως απόλυτα συντονισμένη με τις ευαισθησίες του κοινού του Fox, καθώς γνωρίζει καλά ότι οι ισχυρισμοί του κ. Τραμπ ήταν αβάσιμοι. Και όταν ένα άλλο ακίνητο που ανήκει στον Μέρντοχ, η The New York Post, δημοσίευσε ένα άρθρο που προέτρεπε τον κ. Τραμπ να σταματήσει να παραπονιέται ότι είχε εξαπατηθεί, η κ. Σκοτ το διένειμε ευρέως στο προσωπικό της. Στη συνέχεια, ο κ. Μέρντοκ την ευχαρίστησε για αυτό, αναφέρει το δημοσίευμα.

Η κατάθεση, στο πολιτειακό δικαστήριο του Ντέλαγουερ, περιέχει την πιο ζωντανή και λεπτομερή εικόνα μέχρι τώρα για το τι συνέβη στα παρασκήνια του Fox News και της εταιρικής μητρικής του τις ημέρες και εβδομάδες μετά τις εκλογές του 2020, όταν η κάλυψη του συντηρητικού καλωδιακού δικτύου έγινε απότομα στροφή.

Το Fox News κατέπληξε την εκστρατεία του Τραμπ το βράδυ των εκλογών, καθώς έγινε το πρώτο ειδησεογραφικό μέσο που ανακήρυξε τον Τζόζεφ Ρ. Μπάιντεν Τζούνιορ νικητή της Αριζόνα — προβάλλοντας ουσιαστικά ότι θα γινόταν ο επόμενος πρόεδρος. Στη συνέχεια, καθώς η τηλεθέαση του Fox έπεσε απότομα μετά τις εκλογές και ο πρόεδρος αρνήθηκε να το παραχωρήσει, πολλοί από τους πιο δημοφιλείς παρουσιαστές και εκπομπές του δικτύου άρχισαν να προωθούν παράξενους ισχυρισμούς για μια εκτεταμένη συνωμοσία ψηφοφόρων που περιλάμβανε μηχανές Dominion για να αρνηθούν στον κ. Τραμπ μια δεύτερη θητεία.

Αυτό που αποκαλύφθηκε την Πέμπτη δεν ήταν η πλήρης εικόνα της υπόθεσης του Dominion εναντίον της Fox. Η κατάθεση 192 σελίδων είχε πολλαπλές διατυπώσεις που περιέχουν περισσότερες αποκαλύψεις σχετικά με διαβουλεύσεις εντός του δικτύου. Η Fox προσπάθησε να κρατήσει σφραγισμένα πολλά από τα αποδεικτικά στοιχεία εναντίον της. Οι New York Times αμφισβητούν τη νομιμότητα αυτών των διατυπώσεων στο δικαστήριο.

Στην υπεράσπισή της, η οποία κατατέθηκε επίσης στο δικαστήριο την Πέμπτη, η Fox υποστήριξε ότι καλύπτοντας τους ισχυρισμούς απάτης του κ. Τραμπ, το δίκτυο έκανε ό,τι θα έκανε κάθε οργανισμός μέσων ενημέρωσης: αναφέροντας και σχολιάζοντας ένα θέμα αναμφισβήτητης δημοσιογραφικής αξίας. Και σημείωσε ότι πολλά από τα προγράμματά της δεν ενέκριναν τον ισχυρισμό ότι οι εκλογές είχαν κλαπεί.

«Στην κάλυψή του, το Fox News τήρησε τη δέσμευσή του να ενημερώνει πλήρως και να σχολιάζει δίκαια», ανέφερε το δημοσίευμά του. «Μερικοί οικοδεσπότες είδαν τους ισχυρισμούς του προέδρου με σκεπτικισμό. άλλοι τα είδαν με ελπίδα. όλοι τους αναγνώρισαν ως βαθιά ειδησεογραφικά».

Ο νόμος προστατεύει τους δημοσιογράφους από την ευθύνη εάν αναφέρουν ψευδείς δηλώσεις, αλλά όχι εάν τις προωθούν. Η Dominion είπε στην κατάθεσή της ότι ούτε ένας μάρτυρας της Fox δεν είχε καταθέσει ότι πίστευε οποιονδήποτε από τους ισχυρισμούς σχετικά με τον Dominion.

Σε μια δήλωση την Πέμπτη, μια εκπρόσωπος του Fox είπε: «Η Dominion χαρακτήρισε λανθασμένα το ρεκόρ, τα αποσπάσματα που έχουν διαλέξει δεν έχουν βασικό περιεχόμενο και έχει χυθεί σημαντικό μελάνι σε γεγονότα που είναι άσχετα με τις αρχές του νόμου περί δυσφήμισης με μαύρο γράμμα».

Η σύντομη ενημέρωση δείχνει ότι τα αστέρια και τα στελέχη του Fox News φοβούνταν μήπως χάσουν το κοινό τους, το οποίο άρχισε να στρέφεται στις συντηρητικές εναλλακτικές καλωδιακών ειδήσεων Newsmen και OAN αφού το Fox News κάλεσε την Αριζόνα για τον κ. Μπάιντεν. Και φάνηκαν να ανησυχούν για τον αντίκτυπο που θα είχε στην κερδοφορία του δικτύου.

Στις 12 Νοεμβρίου, σε μια αλυσίδα κειμένου με την κα Ingraham και τον κ. Hannity, ο κ. Carlson έδειξε ένα tweet στο οποίο ένας δημοσιογράφος του Fox, Jacqui Heinrich, έλεγξε ένα tweet του κ. Τραμπ που αναφερόταν στις εκπομπές του Fox και είπε εκεί δεν αποδείχθηκε ψηφοθηρική νοθεία από το Dominion.

«Παρακαλώ να την απολύσουν», είπε ο κ. Κάρλσον. Και πρόσθεσε: «Πρέπει να σταματήσει αμέσως, όπως απόψε. Το’ βλάπτει μετρήσιμα την εταιρεία. Η τιμή της μετοχής είναι κάτω. Όχι αστείο.” Η κυρία Χάινριχ είχε διαγράψει το tweet της μέχρι το επόμενο πρωί.

Οι λεπτομέρειες προσφέρουν κάτι περισσότερο από δραματικές βινιέτες μέσα από έναν ειδησεογραφικό οργανισμό όπου οι εσωτερικές διαφωνίες σπάνια διαχέονται στο κοινό. Είναι αποδεικτικά στοιχεία που μια κριτική επιτροπή θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει για να σταθμίσει εάν θα θεωρήσει την Fox υπεύθυνη για σημαντικές οικονομικές ζημιές. Η Dominion ζητά 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση για τη ζημιά που λέει ότι υπέστη καθώς οι καλεσμένοι και οι οικοδεσπότες του Fox ισχυρίστηκαν, για παράδειγμα, ότι οι μηχανές ψηφοφορίας του Dominion είχαν σχεδιαστεί για να νοθεύουν τις εκλογές για τον Βενεζουέλας αυταρχικό Ούγκο Τσάβες και ήταν εξοπλισμένοι με έναν αλγόριθμο που μπορούσε να διαγράψει ψήφους από έναν υποψήφιο και να τις δώσει σε άλλον.

Η Fox Corporation έχει περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια μετρητά, σύμφωνα με την τελευταία τριμηνιαία έκθεση κερδών της. Το βάρος της υπόθεσης πέφτει στον Dominion να αποδείξει ότι η Fox ενήργησε με πραγματική κακία – το μακροχρόνιο νομικό πρότυπο που απαιτεί από το Dominion να αποδείξει ότι είτε οι καλεσμένοι, οι οικοδεσπότες και τα στελέχη του Fox γνώριζαν ότι όσα λέγονταν στον αέρα ήταν ψευδή και το επέτρεπαν ούτως ή άλλως. ή ότι οι άνθρωποι μέσα στο Fox ήταν απερίσκεπτα αμέλεια παραλείποντας να ελέγξουν την ακρίβεια της κάλυψής τους.

Αυτό το βάρος είναι δύσκολο να καλυφθεί, γι’ αυτό και οι υποθέσεις δυσφήμισης συχνά αποτυγχάνουν. Αλλά οι νομικοί εμπειρογνώμονες είπαν ότι τα επιχειρήματα του Dominion ήταν ισχυρότερα από τα περισσότερα.

«Αυτή η κατάθεση υποστηρίζει μια πυροσβεστική μάνικα με άμεσες αποδείξεις ότι γνωρίζουμε το ψεύδος», δήλωσε ο Ron Nell Andersen Jones, καθηγητής Νομικής στο S.J. Quinney College of Law στο Πανεπιστήμιο της Γιούτα. «Δίνει μια ισχυρή προεπισκόπηση ενός από τους καλύτερα υποστηριζόμενους ισχυρισμούς για πραγματική κακία που έχουμε δει σε οποιαδήποτε υπόθεση μεγάλων μέσων ενημέρωσης».

Πολλές αγωγές για συκοφαντική δυσφήμιση απορρίπτονται γρήγορα λόγω της ευρείας προστασίας της ελευθερίας του λόγου της Πρώτης Τροποποίησης. Εάν όντως προχωρήσουν, συνήθως τακτοποιούνται εξωδικαστικά για να γλιτώσουν και οι δύο πλευρές από το δαπανηρό θέαμα μιας δίκης. Η υπόθεση Dominion προχώρησε με ταχύτητα και εμβέλεια που οι ειδικοί των μέσων ενημέρωσης είπαν ότι είναι ασυνήθιστη.

Για οκτώ μήνες, οι δικηγόροι της Dominion έχουν λάβει καταθέσεις από δεκάδες άτομα σε όλα τα επίπεδα του δικτύου και της μητρικής του εταιρείας. Ο κ. Μέρντοκ καθαιρέθηκε τον περασμένο μήνα. (Το φυλλάδιο του Dominion γράφτηκε πριν από αυτήν την κατάθεση και δεν αντικατοπτρίζει το περιεχόμενό του, το οποίο παραμένει σφραγισμένο.) Ο κ. Hannity, ένας από τους πιο δημοφιλείς παρουσιαστές της πρώτης ώρας και στενός σύμμαχος του Τραμπ, έχει καθαιρεθεί δύο φορές. Και τα προσωπικά τηλέφωνα και τα email πολλών εργαζομένων μεσαίου επιπέδου έχουν ερευνηθεί ως μέρος της διαδικασίας ανακάλυψης, η οποία άνθρωποι εντός της εταιρείας είπαν ότι έχει δημιουργήσει μια ατμόσφαιρα σημαντικής ανησυχίας.

Και οι δύο πλευρές φαίνονται σκαμμένες και σίγουρες για τη νίκη. Ο κριτής έχει προγραμματίσει την έναρξη της επιλογής της κριτικής επιτροπής στα μέσα Απριλίου. Η Fox αμφισβήτησε τον τρόπο με τον οποίο η Dominion έφτασε στο ποσό που ζητούσε ως αποζημίωση, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία έχει υπερεκτιμήσει σε μεγάλο βαθμό την αποτίμησή της και τη βλάβη της φήμης που υπέστη.

Σε έγγραφα που κατατέθηκαν στο δικαστήριο την Πέμπτη, οι δικηγόροι της Fox χαρακτήρισαν το ποσό των 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων «ένα συγκλονιστικό ποσό που δεν έχει τεκμηριωμένη υποστήριξη και δεν εξυπηρετεί κανέναν προφανή σκοπό παρά μόνο να δημιουργήσει τίτλους, χαλαρή ομιλία που προστατεύεται από την Πρώτη Τροποποίηση».

Οι δικηγόροι της Fox πρόσθεσαν ότι η Staple Street Capital Partners, η εταιρεία ιδιωτικών μετοχών που κατέχει το πλειοψηφικό μερίδιο της Dominion, είχε πληρώσει περίπου 38 εκατομμύρια δολάρια για το 76% του μεριδίου της στην εταιρεία το 2018 και ποτέ δεν είχε υπολογίσει ότι η οικονομική αξία της Dominion ήταν «οπουδήποτε κοντά στα 1,6 δολάρια δισεκατομμύριο.” Η Fox έχει υποβάλει ανταγωγή κατά της Dominion επιδιώκοντας να ανακτήσει όλα τα έξοδα της που σχετίζονται με την αγωγή.

Ο στόχος του Dominion, εκτός από το να πείσει μια κριτική επιτροπή ότι η Fox εν γνώσει της διέδιδε ψέματα, είναι να δημιουργήσει μια υπόθεση που να οδηγεί κατευθείαν στην κορυφή της αυτοκρατορίας των μέσων ενημέρωσης της Fox και της ιδρυτικής της οικογένειας, των Murdoch’s. «Η Fox ήξερε», δηλώνει η κατάθεση Dominion. «Από την κορυφή προς τα κάτω, η Φοξ ήξερε».

Το δημοσίευμα αναφέρει ανώτερα στελέχη και συντάκτες που είναι υπεύθυνοι για τη διαμόρφωση της κάλυψης της Fox στα παρασκήνια που δεν αγόραζαν την άρνηση των εκλογών.

«Κανένας λογικός άνθρωπος δεν θα το φανταζόταν αυτό», είπε ο πολιτικός συντάκτης του δικτύου εκείνη την εποχή, Κρις Στίργουαλτ, αναφερόμενος στον ισχυρισμό ότι η Dominion νοθεύτηκε τις εκλογές. Ο Μπιλ Σάμον, ο διευθύνων συντάκτης της Fox στην Ουάσιγκτον, φέρεται να είπε: «Είναι αξιοσημείωτο το πώς οι αδύναμες βαθμολογίες κάνουν τους καλούς δημοσιογράφους να κάνουν κακά πράγματα».

Ο Ρον Μίτσελ, ανώτερο στέλεχος της Fox που επέβλεπε τις εκπομπές Carlson, Hannity και Ingraham, έστειλε ιδιωτικά μηνύματα σε συναδέλφους ότι οι ισχυρισμοί για το Dominion ήταν «η οπτική γωνία του Bill Gates/microchip στην απάτη των ψηφοφόρων», αναφερόμενος σε ψευδείς ισχυρισμούς ότι μικροτσίπ εγχύθηκαν σε άτομα που έλαβε εμβόλια για τον Covid-19.

Κατά καιρούς, οι υπάλληλοι της Fox περιγράφονται ως απαξιωτικοί μεταξύ τους. Ο πρόεδρος του δικτύου, Τζέι Γουάλας, φέρεται σε κάποιο σημείο να ασκεί κριτική στον πρώην παρουσιαστή του Fox Business, Λου Ντομπς – ένα από τα μεγαλύτερα μεγάφωνα για τα ψέματα του κ. Τραμπ. «Οι Βορειοκορεάτες κάνουν ένα πιο εκλεπτυσμένο σόου» από τον κ. Dobbs, αναφέρει το δημοσίευμα.

Στις 6 Νοεμβρίου 2020, τρεις ημέρες μετά την ημέρα των εκλογών, καθώς ο κ. Μπάιντεν προηγήθηκε, ο κ. Μέρντοκ είπε στην κ. Σκοτ σε ένα email ότι θα ήταν «πολύ δύσκολο να κλάψεις με αξιοπιστία παντού» και σημείωσε ότι «Εάν ο Τραμπ γίνει ένας σοβαρός χαμένος, θα πρέπει να παρακολουθούμε ιδιαίτερα τον Σον», αναφερόμενος στον κ. Χάνιτι.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *